måndag 9 maj 2011

Roligaste loppisen ever!

 Vid det här laget har väl alla säkert redan hört talas om loppisen i Hjo. Som anordnades av kreativa Marie Det blev inte några bilder från själva loppisen i trädgården för mig för det var så jättemycket folk och då glömmer jag som vanligt alltid att fota, men jag fick en bild här när folk precis börjat ställa sig utanför på gatan. Det är Maries hus ni ser och närmaste huset är hennes lilla butik
 De flesta rusade in på loppisen men jag svängde direkt in i butiken. Tur var väl det för lite senare var det en lång kö för att ens kunna komma in i butiken. Här inne är det sååå fint och fixat att man gärna stannar kvar en lååång stund


 Hon har mycket fina hyllor och krokbrädor bl a. Dagen var bara helt perfekt. Solen strålade, det var massor av människor och fullt av bloggerskor och jag fick äntligen träffa Mia och ge henne en kram i verklige livet efter alla cyberkramar och så fick jag återse denna Mia som jag längtat efter, hon skiner som sola i Karlstad hon :)
 Tyvärr hinner det ju inte bli en bloggträff på det viset att man hinner stå och prata med varandra för tjejerna som sålde saker de hade verkligen fullt upp och jag hoppas ni var nöjda, många av er fick nog nästan allt ni hade med er sålt tror jag. Vi i vårt lilla gäng drog vidare hem mot Stockholm och stannade till på de flesta loppisar vi hittade på vägen. Matsäck åt vi vid Vättern och det var ljuvligt i detta underbara väder. Denna fina utegrupp ville jag gärna köpa men tyvärr var priset lite väl högt så den fick inte följa med hem
Vad fick följa med hem till mig då???
Jo lite grejer blev det. Bl a denna pjäs som jag tror blir färdig i morgon och då ska jag visa lite mer vad jag köpte :)