torsdag 28 april 2011

Utekök

 Hallå i stugan!
Här hemma byggs det utekök och utreder (uttryck a la Lotten) i trädgården så mycket vi bara hinner på lediga stunder. Saker tar tid när man gör det mesta själv och ibland är det faktiskt rent terapeutiskt att inte bara få allt klart i ett nafs. Man hinner filosofera och fundera under vägens gång hur man egentligen vill ha det :). T ex har jag sökt olika bilder på utekök på nätet, sedan i kväll slängde jag ut en fråga på facebook och vips fick jag en länk till dessa härliga bilder!
Nu känns mitt projekt ännu mer roligt och jag har massor av ideér i skallen
 Andra funderingar jag har nu för tiden är varför människor bråkar så mycket om allt möjligt som egentligen faktiskt inte behöver bråkas om. Tiden här i jordelivet är sååå kort. Senast nu i påskhelgen blev jag påmind om det.

 En duktig kardiolog på jobbet fick på skärtorsdagen en hjärtinfarkt och överlevde inte!

HAN som räddat såå många liv!

 Kvar lämnade han efter sig fru och två små barn 10 och 12 år gamla.

 Jag blir genom andra människors olycka såå påmind om vad som är viktig i livet och HUR BRA jag har det.....
Ni vet den där känslan man får när man hör något såå sorgligt och går hem till familjen och kramar ungarna det hårdaste man kan och bara borrar ner ansiktet i deras hår och känner i hela kroppen hur mycket man älskar dem.
Den slarviga tonårssonen som i princip aldrig lägger smutstvätten där den ska vara, tonårsdottern som tycker att ingen i familjen fattar hur viktigt det är att just HON får tillbringa tre timmar i badrummet på morgonen, nio-åringen som vill hoppa studsmatta hela lååånga ljusa kvällen och inte tycker att det är viktigt att sova och mina tre stora barn som flyttat hemifrån, som alla var här i påsk och spelade fotboll, letade ägg, bara njöt i solen och skojsade.....

 Just allt detta en del mysigt och en del som man i vanliga fall irriterar sig på blir såå viktigt och man får sådana ömhetskänslor för dessa ungar och för livet som man faktiskt lever varje dag!!!!! 
Jag tänker medans jag kramar, lilla goa unge, tänk att just jag är din mamma...

Det är en tanke som jag alltid haft i mig sedan jag fick mitt första barn. Tänk att just jag får vara mamma och vara så här lycklig.
Alla fina bilder finns här



Just nu känner jag livet i mig, våren är härlig och jag vill leva länge, länge :)